Η παρούσα εκπαιδευτική πρόταση είναι το αποτέλεσμα του προβληματισμού πάνω σε θέματα που αφορούν το ελληνικό σχολείο και τον τρόπο με τον οποίο αυτό λειτουργεί και προσπαθεί να εκπληρώσει το ρόλο του. Στρέφεται γύρω από την έν¬νοια της επιχειρηματολογίας και τη διδασκαλία της, έννοια ιδιαίτερα σημαντική τόσο από ακαδημαϊκή όσο και από πρακτική άποψη, αλλά παράλληλα προσπαθεί να την απαγκιστρώσει από τα στενά όρια του μαθήματος της Έκθεσης-Έκφρασης και να την κάνει πιο ελκυστική για τα παιδιά, ώστε να επιτευχθεί το μέγιστο δυνα¬τό όφελος. Για να πραγματοποιηθεί ο σκοπός αυτός, έχει χρησιμοποιηθεί ως θέμα διαπραγμάτευσης ένα περιβαλλοντικό ζήτημα διαχρονικό αλλά και επίκαιρο, αυτό της λίμνης της Κάρλας, ώστε να επιτευχθεί η έξοδος από τα στενά όρια της τάξης και των θεμάτων που συνήθως εκεί αναπτύσσονται και να κινητοποιηθεί όσο το δυνατό μεγαλύτερος αριθμός μαθητών. Προς αυτή την κατεύθυνση λειτουργεί και η εργα¬σία σε ομάδες, τακτική που δε συνηθίζεται στα σχολεία της Β/θμιας. Η εκπαιδευτική πρόταση αποτελείται από έναν τόμο με τα εξής μέρη: Για τους εκπαιδευτικούς Πρόκειται για το α μέρος που περιλαμβάνει μια εισαγωγή, τους στόχους και την οργάνωση του υλικού, το θεωρητικό πλαίσιο στήριξης του υλικού, την πορεία και το σχεδιάγραμμα διδασκαλίας όπως το χρονοδιάγραμμα, οδηγίες για τις δραστηριότητες αλλά και προτεινόμενες λύσεις, όπως και κείμενα πληροφοριακού υλικού για τη λίμνη Κάρλα, ώστε ο/η εκπαιδευτικός να διαθέτει ένα έρεισμα κατά την επεξεργασία του υλικού. Για τους μαθητές Πρόκειται για το β μέρος που περιλαμβάνει δραστηριότητες σε φύλλα εργασίας, βασισμένες σε κείμενα που δίνονται μαζί, σε φωτογραφίες της εποχής που αφορούν το θέμα και σε ηχητικό ντοκουμέντο που αναπαράγεται στην ολομέλεια της τάξης και από το οποίο τηρούνται σημειώσεις. Αξιολόγηση της διαδικασίας σε μορφή φύλλου εργασάις που δίνεται στο τέλος.