Οι σημειώσεις αυτές αναφέρονται σε βασικά θέματα Αξιοποίησης Ανθρώπινων Πόρων (utilizing human resources). Η θεματική αυτή ενότητα εστιάζεται στη σημασία που κατέχει ο ανθρώπινος παράγοντας στη λειτουργία, αλλά και την παραγόμενη ‘αξία’ (value) της εκπαιδευτικής μονάδας. Στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον, όλο και περισσότεροι αναγνωρίζουν τη σημασία «επένδυσης» σε ανθρώπινο δυναμικό, ενώ έρευνες αποδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικές οργανώσεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που πρωταγωνιστούν στη διεθνή σκηνή, όχι μόνο επενδύουν σε ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και λαμβάνουν μεγάλες «αποδόσεις» από τις επενδύσεις αυτές. Η προσέλκυση και η επιλογή του προσωπικού, η εκπαίδευση και ανάπτυξη του, οι τεχνικές ενίσχυσης της εργασιακής αποτελεσματικότητας, η διαμόρφωση ενός συστήματος αξιολόγησης της απόδοσης και των “ πακέτων" αμοιβής/κινήτρων, αλλά και οι σύγχρονες πρακτικές υποκίνησης του προσωπικού αποτελούν αντικείμενο εξέτασης στη συγκεκριμένη ενότητα. Παράλληλα, εξετάζονται ζητήματα όπως η δομή, η διάρθρωση και το βέλτιστο μέγεθος των τμημάτων ανθρώπινου δυναμικού, η ανάθεση αρμοδιοτήτων, καθώς και θέματα όπως η εσωτερική επικοινωνία, οι εργασιακές σχέσεις, και η δημιουργία ενός ασφαλούς και υγιούς (safety and healthy) περιβάλλοντος εργασίας. Οι παρούσες σημειώσεις συνοδεύονται από δύο παραρτήματα στα οποία παρουσιάζονται δημοσιευμένα αποτελέσματα της ερευνητικής δραστηριότητας του διδάσκοντα σε θέματα : α) Προγραμματισμού Ανθρώπινου Δυναμικού και β) συστήματα αμοιβών και κινήτρων καθώς και σχετική νομοθεσία Αξιολόγησης των ουσιαστικών προσόντων του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών (Π.Δ. 318/1992).
Ανθρώπινο δυναμικό, Προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού, Προσέλκυση εργαζομένων, Επιλογή εργαζομένων, Αξιολόγηση προσωπικού δημόσιου τομέα, Αξιολόγηση απόδοσης, Προδιαγραφές θέσεων εργασίας, Δεξιότητες, Ηλεκτρονική στελέχωση, Ευρωπαϊκά πρότυπα, Human resources, Public sector, Education system
Education Level
Δια Βίου Εκπαίδευση και Κατάρτιση
Typical Age Range
22+
Notes
Εκπαιδευτικό υλικό στα πλαίσια εκπαιδευτικών προγραμμάτων για στελέχη διοίκησης και εκπαίδευσης της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΥΠΕΠΘ, διάρκειας 45 διδακτικών ωρών το κάθε ένα σε επτά ημέρες. Περιλαμβάνονται 2 παραρτήματα ως εξής: - Παράρτημα Ι: Εργασιακές σχέσεις :Το πρότυπο (model) "Αλυσίδα Markov διακριτής παραμέτρου" στον Προγραμματισμό του Ανθρώπινου Δυναμικού της Επιχειρηματικής Οργάνωσης, άρθρο των Δρ. Ιωάννη Δ. Μπουρή. - Παράρτημα ΙΙ: Πολιτικές μισθών και αμοιβών: Σύνδεση αμοιβών/κινήτρων με την αξία του έργου και την απόδοση εργασίας: Ενα ολοκληρωμένο υπόδειγμα(model) σε επιχειρηματικές οργανώσεις εντάσεως εργασίας, άρθρο των Δρ. Ιωάννη Δ. Μπουρή. - Παράρτημα ΙΙΙ:Εκπαίδευση και αγορά εργασίας: Μετάβαση από την εκπαίδευση στην αγορά εργασίας (τα στοιχεία αντλούνται από τον ιστότοπο www.statistics.gr)
Type
Text (Handbook, Education )
Scientific Coordinator
Μητσοπούλου, Βάσια
Project URL
http://www.ypepth.gr/el_ec_page8825.htm
Project Notes
Υποέργο 3: Προγράμματα επιμόρφωσης στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης - Πράξη: Επιμόρφωση στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης - Μέτρο 2.1 του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ