|
Abstract | Περιλαμβάνονται επιστημονικά άρθρα, εισηγήσεις σε συνέδρια, μελέτες κι άλλες σχετικές έρευνες που αποτελούν μέρος του ειδικού υποστηρικτικού υλικού, στο πλαίσιο του έργου "Παραγωγή βοηθητικού εκπαιδευτικού υλικού για την εισαγωγή θεμάτων σχετικά με τα φύλα στην εκπαιδευτική διαδικασία": 1)Χριστίνα Αργυροπούλου, « Η Γυναίκα στην εκπαίδευση και η εκπαιδευτικός µέσα από λογοτεχνικά κείµενα», Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεµάτων, Τεύχ. 11, 20-35, http://www.pi-schools.gr/download/publications/epitheorisi/teyxos11/f4.pdf 2) «Επαγγελµατικές επιλογές: Αποφασίζουν διαφορετικά µαθητές και µαθήτριες», Των Ερευνών Ανάλεκτα, Τεύχ. 4 3) Ευαγγελία Κανταρτζή: «Αγόρια και κορίτσια στο σχολείο. Οι στάσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το ρόλο των δύο φύλων», Σύγχρονη Εκπαίδευση, 88, 39-48, 1996 4) Ευαγγελία Κανταρτζή, Κωνσταντίνος Ανθόπουλος «Η συµµετοχή των δύο φύλων στη στελέχωση της Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης», Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεµάτων, Τεύχ.11, 5-19, http://www.pi-schools.gr/download/publications/epitheorisi/teyxos11/f3.pdf 5) Μαρία Ρεντετζή: «Φύλο και φυσικές επιστήμες: έμφυλα στερεότυπα και εκπαιδευτικές στρατηγικές υπονόμευσής τους», Θέματα στην Εκπαίδευση 2006, 7(1), 97-120, 2006, 6)Στέλλα Βοσνιάδου: «Oι γυναίκες στο επιστηµονικό και διοικητικό προσωπικό του Πανεπιστηµίου Αθηνών», εφηµερίδα ΚΑΠΟ∆ΙΣΤΡΙΑΚΟ του Πανεπιστηµίου Αθηνών (1/10/2005) 7) Κανταρτζή Ευαγγελία: «Η εικόνα της γυναίκας στα βιβλία μαθηματικών», Σύγχρονη Εκπαίδευση, 118, 56-66, 2001 8) Μουλά Ευαγγελία: «Μήδεια και Αλκηστις ή η μακραίωνη ιστορία της κατασκευής του αρνητικού γυναικείου στερεότυπου και η ανατροπή του μέσα από το παιδικό βιβλίο», Κείμενα, τεύχ. 4, 1-26, 2006 9) Β. Δεληγιάννη – Κουϊμτζή: «Ταυτότητες φύλου και σχολείου: νέες προσεγγίσεις για τον παράγοντα «φύλο» στο σχολικό πλαίσιο και ερευνητικά ευρήματα από την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα», http://www.sa.aegean.gr/msc/activity/msc-woman-gender-gr-activity-event-sinedrio-1112102003-program.pdf 10)Σιδηρούλα Ζιώγου-Καραστεργίου: «Εκπαίδευση και φύλο: Ακαδημαική εμπειρία-η οπτική του φύλου στην εκπαίδευση και την έρευνα στην Ελλάδα», http://www.sa.aegean.gr/msc/activity/msc-woman-gender-gr-activity-event-sinedrio-1112102003-program.pdf 11) ∆ήμητρα Κογκίδου, «H έµφυλη διάσταση στην εκπαίδευση - Σε ποιούς τοµείς απαιτείται παρέµβαση;» 12)∆ήμητρα Κογκίδου, «Φεµινιστική Παιδαγωγική:΄Ενα πλαίσιο για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών», 1997 13) Ευαγγελία Τρέσσου: «Πρακτικές που προάγουν την ισότιµη συµµετοχή των κοριτσιών στη µαθηµατική παιδεία» 14) Γεώργιος Τσιάκαλος : «Σεξισµός, ρατσισµός, κοινωνικός αποκλεισµός: ο ρόλος της εκπαίδευσης» 15) Εύη Κλαδούχου, «Εκπαίδευση και Φύλο στην Ελλάδα: Σχολιασμένη καταγραφή τής βιβλιογραφίας» http://www.sa.aegean.gr/msc/postgraduate_gender_activity_research.html 16)Νούτσος Χαράλαµπος «Το έµφυλο αξίωµα του επιθεωρητή», http://edu.pep.uoi.gr/cnoutsos/ 17) Μαραγκουδάκη Ελένη «Η σύθεση του διδακτικού προσωπικού και ο καταμερισμός εργασίας με βάση τον παράγοντα φύλο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατά το χρονικό διάστημα 1974-97», ∆Ω∆ΩΝΗ, Επιστηµονική Επετηρίδα του Τµήµατος Φ.Π.Ψ., 2001 18) Kυριακή Φραντζή «Γυναίκες απόφοιτες θετικών επιστημών στην Ελλάδα και η περίπτωση των εκπαιδευτικών», (∆ηµοσιεύτηκε στο συλλογικό τόµο Close El., M.Tsianikas, G. Frazis (επιµ.) (2005) Greek Research in Australia 19) Βάσω Καντζάρα, «Εκπαιδευτικοί, κύρος και φύλο: η περίπτωση των άγαμων καθηγητριών» (Το κείμενο αποτελεί επεξεργασία του άρθρου, που δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο συλλογικό τόμο, που εκδόθηκε με επιμέλεια της Ε. Γκόβα το 2002, σσ. 21-32) 20) Άννα Καραµάνου, «Η θέση των γυναικών στην ακαδημαϊκή κοινότητα και οι πολιτικές φύλου στα πανεπιστήμια», www.karamanou.gr 21) ∆ήμητρα Κογκίδου, «Σεξισµός και αντισεξισµός – Φύλο και εκπαίδευση» 22) ∆ήμητρα Κογκίδου, «Aποδόμηση του σεξιστικού πλέγματος αντιλήψεων, στάσεων και πρακτικών των εκπαιδευτικών - Στρατηγική για µια µη σεξιστική εκπαίδευση», 1995 23) ∆ήμητρα Κογκίδου, «H θεσµοθέτηση Γυναικείων Σπουδών στα ελληνικά Πανεπιστήµια: H περίπτωση του Παιδαγωγικού Tµήµατος ∆ηµοτικής Eκπαίδευσης του A.Π.Θ.», 1996 24) Ευαγγελία Τρέσσου, Ευαγγελία Σαμουρκάσογλου Oι στάσεις των µαθητών/ριών απέναντι στα Mαθηµατικά: «Aποτελέσµατα µιας µικρής κλίµακας έρευνας σε επιλεγµένα Γυµνάσια και Λύκεια της Θεσ/κης», 1996. 25) «Γυναίκες και επιστήμη: Έκθεση για την κατάσταση στην Ελλάδα», ftp://ftp.cordis.europa.eu/pub/improving/docs/women_national_report_greece_el.pdf |
Licencee | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων |
Contractor | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής |
Language | Greek | Extent | 481 pages |
Alternative Web page | http://www.isotita-epeaek.gr/sxetikes_ereunes.htm |
Subject | οργάνωση της εκπαίδευσης εκπαιδευτική πολιτική ισότητα των φύλων αγώνας κατά των διακρίσεων διακρίσεις λόγω φύλου δικαιώματα της γυναίκας θέση της γυναίκας ίση μεταχείριση πανεπιστήμιο νηπιαγωγείο πρωτοβάθμια εκπαίδευση δευτεροβάθμια εκπαίδευση οικογενειακή κατάσταση άγαμος διδακτικό υλικό φυσικές επιστήμες |
Keywords | Βοηθητικό εκπαιδευτικό υλικό, Υποστηρικτικό υλικό, Φύλα, Γυναίκες, Αγόρια, Κορίτσια, Ανισότητες, Ιστορική αναδρομή, Σχολική τάξη, Κοινωνικοποίηση, Στάση εκπαιδευτικών, Στερεότυπα, Παραπρόγραμμα, Ανισομερής κατανομή, Στελέχωση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ΄Αγαμες εκπαιδευτικοί, Ακαδημαϊκή κοινότητα, Ευρωπαϊκή πολιτική | Education Level | Υποχρεωτική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση | Intended User Role | Student Professor | Notes | Ειδικό υποστηρικτικό υλικό, στο πλαίσιο του έργου "Παραγωγή βοηθητικού εκπαιδευτικού υλικού για την εισαγωγή θεμάτων σχετικά με τα φύλα στην εκπαιδευτική διαδικασία". Στη υλοποίηση του έργου εμπλέκεται διδακτικό και επιστημονικό προσωπικό του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), του Παντείου Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (ΠΙ) |
Type | Text (Article, Report, Study, Conference or workshop item (Presentation), Other) | Scientific Coordinator | Μαραγκουδάκη, Ελένη |
Project URL | http://www.isotita-epeaek.gr/welcome.htm |
Project Notes | ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ-2000-2006 – Μέτρο 4.1 – Ενέργεια 4.1.1 "Προγράμματα υποστήριξης αρχικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης γυναικών" – Κατηγορία Πράξης 4.1.1.δ "Παραγωγή βοηθητικού εκπαιδευτικού υλικού για την εισαγωγή θεμάτων σχετικά με τα φύλα στην εκπαιδευτική διαδικασία" |
|