|
Alternative Title | Μελέτη σχετικά με τους τρόπους ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος μέσω της βελτίωσης της αποδοτικότητας των διαθέσιμων πόρων και μέσω της υιοθέτησης καλών διεθνών πρακτικών |
Abstract | Η παρούσα έκθεση εστιάζει στην αποδοτικότητα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος σε ορισμένους βασικούς τομείς: την υποχρεωτική εκπαίδευση από την πρωτοβάθμια έως το Γυμνάσιο, το Λύκειο και την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Προκειμένου να αντιμετωπίσει τις σημερινές προκλήσεις, η κυβέρνηση θέσπισε ένα τολμηρό πρόγραμμα και αναζήτησε τη συνδρομή ομάδας σχεδιασμού για την ανάπτυξη και την εφαρμογή των μεταρρυθμιστικών προτάσεων που αντικατοπτρίζουν τις βέλτιστες πρακτικές σε χώρες του ΟΟΣΑ. Η παρούσα έκθεση παρουσιάζει τα αποτελέσματα του έργου της ομάδας αυτής. Αποτελεί έναν οδικό χάρτη για την επιτυχή υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων, με δείκτες αντίστοιχης εμπειρίας σε άλλες χώρες. Η έκθεση διαιρείται σε δύο μέρη: πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σε κάθε μέρος, η έκθεση συνοψίζει τα βασικά στοιχεία αναφορικά με τους λόγους για τους οποίους η Ελλάδα πρέπει να βελτιώσει την επίδοση και την αποδοτικότητά της. Έπειτα αναλύει το βαθμό στον οποίο οι μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης αντιμετωπίζουν αυτά τα ζητήματα από συγκριτική άποψη. Τέλος, περιγράφει συνοπτικά βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα βήματα, προκειμένου η Ελλάδα να αυξήσει τις πιθανότητες να αναδυθεί από αυτή την οικονομική κρίση, όχι μόνο με ένα πιο αποδοτικό εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά ένα σύστημα ολοένα υψηλότερων επιδόσεων που ανταποκρίνεται στις παγκόσμιες προσδοκίες ποιότητας, ενώ συγχρόνως διατηρεί τις παραδοσιακές δεσμεύσεις της χώρας για ισονομία και κοινωνική δικαιοσύνη. This report focuses on the efficiency of the Greek education system in certain core areas: compulsory education from primary through lower secondary education, upper secondary education, and tertiary education. To address today’s challenges, the Greek government has established a bold agenda and sought advice from a task force on the development and implementation of reform proposals that reflect best practices in OECD countries. This report provides the outcomes of the work of the task force. It presents a roadmap for how the reforms can be successfully implemented, with pointers to relevant experience in other countries. The report is divided into two parts: primary and secondary education, and tertiary education. Within each part, the report summarises the key data on why Greece must improve performance and efficiency. It then analyses the extent to which the government’s reforms address these issues from a comparative perspective. Finally, it outlines short-, medium-, and long-term steps to increase the chances that Greece will emerge from this economic crisis not only with a more efficient education system, but a better-performing more highly performing system that meets global expectations for quality while sustaining the country’s historic commitments to equity and social justice. |
Author/Creator | OECD = ΟΟΣΑ | Contributor | Copyright holder: OECD 2011
|
Licencee | ΕΥΔ ΕΠΕΔΒΜ |
Contractor | ΕΥΔ ΕΠΕΔΒΜ |
Publisher | OECD Publishing | Language | Greek English | Date | 2011 |
Extent | 281 pages |
Identifier | ISBN: 9789264119574 (print) ISBN: 97889264119581 (PDF) | Subject | εκπαίδευση εκπαιδευτική πολιτική εκπαιδευτικό σύστημα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση ανώτατη εκπαίδευση δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρωτοβάθμια εκπαίδευση εκπαιδευτικός διοίκηση εκπαιδευτικών ιδρυμάτων παροχή παιδείας σχολική επίδοση ΟΟΣΑ |
Keywords | Εκπαιδευτικές επιδόσεις, Τριτοβάθμια εκπαίδευση, ΑΕΙ, ΤΕΙ, Μέση εκπαίδευση, Αποτελεσματικότητα, Ανθρώπινο δυναμικό, Δάσκαλοι, Καθηγητές, Σχολικό δίκτυο, Αξιολόγηση, Καλές πρακτικές, Μαθησιακά αποτελέσματα, Ευκαιρίες μάθησης, Μαθησιακό περιβάλλον, Educational performance, Tertiary Education, Elementary education, Efficiency, Effectiveness, Human resources, School network, Evaluation, Best practice, Learning outcomes, Learning opportunities, Learning environment | Spatial Coverage | Greece | Education Level | Υποχρεωτική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Δημοτικό Σχολείο, Υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γυμνάσιο, Γενική μη-Υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση , Γενικό Λύκειο, Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Ανώτατη Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση (ΑΕΙ), Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) | Notes | Ανάδοχος μελέτης: ΟΟΣΑ Διατίθεται στα ελληνικά και στα αγγλικά. Περιλαμβάνεται παράρτημα: Συγκριτικές επιδόσεις του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. |
Type | Text (Study) | Project URL | http://www.edulll.gr/?p=9922 |
Project Notes | Πράξη «Μελέτη σχετικά με τους τρόπους ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος μέσω της βελτίωσης της αποδοτικότητας των διαθέσιμων πόρων και μέσω της υιοθέτησης καλών διεθνών πρακτικών», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» 2007-2013 |
|