Η 4η διδακτική ενότητα αναφέρεται στην έννοια και την σημαντικότητα της στρατηγικής διοίκησης για τις τουριστικές επιχειρήσεις μέσω ενός πλαισίου ανάλυσης των παραγόντων που την συνθέτουν και των βασικών βημάτων προς τον σχεδιασμό της. Αρχικά παρουσιάζονται οι διαστάσεις της στρατηγικής διοίκησης, συστήνοντας έτσι το στρατηγικό πλαίσιο στο οποίο κινείται ο στρατηγικός σχεδιασμός, και τονίζεται η σημαντικότητα αναγνώρισης των ικανοτήτων και των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων με σκοπό την αποτύπωση της αλυσίδας αξίας. Η αλυσίδα αξίας στην ουσία οριοθετεί και συγκεκριμενοποιεί το φάσμα των δραστηριοτήτων της εκάστοτε τουριστικής επιχείρησης και αποτελεί το βήμα που προηγείται της ανάλυσης του εξωτερικού και του εσωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιείται, που ακολουθεί στην συνέχεια