Η έννοια της Διαχείρισης Τουριστικού Προορισμού αποτελεί αντικείμενο αυξανόμενου ενδιαφέροντος σε μια εποχή που οι προορισμοί ανταγωνίζονται για την παροχή υψηλότερης ποιότητας εμπειρίας στους επισκέπτες και ταυτόχρονης επιτυχημένης διαχείρισης των επιπτώσεων που αυτή συνεπάγεται για τις τοπικές κοινωνίες και το περιβάλλον υποδοχής. Η ίδια η έννοια του «προορισμού» προσδιορίζεται κατά περίπτωση με βάση χωρικά (φυσικά), θεματικά ή διοικητικά όρια, με τους περισσότερους των ορισμών να συνάδουν στον καθορισμό μιας γεωγραφικής έκτασης τουριστικού ενδιαφέροντος που περιλαμβάνει μονάδες φιλοξενίας, αξιοθέατα και λοιπές υπηρεσίες υποστήριξης του τουριστικού προϊόντος, με τρόπο που να του προσδίδουν ένα σαφή και διακριτό σύνολο χαρακτηριστικών ταυτότητας.