Το υλικό της παρούσας ενότητας αποτελεί μέρος των αποτελεσμάτων μιας εμπειρικής έρευνας που έγινε με στόχο την αποτύπωση των εμπειριών των αντιλήψεων και των στάσεων των εκπαιδευτικών γύρω από την πολιτισμική ετερότητα και συγκεκριμένα γύρω από τους Έλληνες Τσιγγάνους. Στόχος του υλικού είναι να ανταποκριθεί σε επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών της προσχολικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και να λειτουργήσει ως υλικό ευαισθητοποίησης για το ευρύτερο κοινό πάνω σε θέματα διαχείρισης της ετερότητας στην εκπαίδευση και την κοινωνία. Ειδικότερα το υλικό της ενότητας αυτής στοχεύει στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση κάθε ενδιαφερόμενου κυρίως όμως των ενεργών και των δυνάμει εκπαιδευτικών γύρω από τις επικρατούσες δοξασίες σύμφωνα με τις οποίες η περιθωριακή θέση μιας ομάδας είναι αποτέλεσμα της πολιτισμικής ιδιαιτερότητάς της.
Το παρόν κείµενο αποτελεί επιµορφωτικό υλικό στα πλαίσια του προγράµµατος του ΥΠ.Ε.Π.Θ. «Ένταξη Τσιγγανοπαίδων στο Σχολείο», το οποίο υλοποιείται από το Πανεπιστήµιο Ιωαννίνων. Η παρουσία του κειµένου στο διαδίκτυο εξυπηρετεί επιµορφωτικές ανάγκες και ανάγκες ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών της προσχολικής, πρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας υποχρεωτικής εκπαίδευσης, αλλά απευθύνεται και στο ευρύ κοινό.