|
Alternative Title | Το Τουρκικό μας Βιβλίο: Κείμενα από τη Λογοτεχνία, τις Εφημερίδες και τα Περιοδικά της Δυτικής Θράκης |
Abstract | Το βιβλίο έγινε με γνώμονα τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών της μειονότητας της Θράκης, που έχουν μητρική γλώσσα την τουρκική. Δημιουργήθηκε για να χρησιμοποιείται παράλληλα με τα σχολικά βιβλία διδασκαλίας της τουρκικής γλώσσας που υπάρχουν ήδη, ως βοηθητικό και συμπληρωματικό. Η καινοτομία που το κάνει υποδειγματικό είναι ότι στηρίζεται στη δημιουργική συμβολή της μειονότητας και δίνει τη σημασία που πρέπει στον πολιτιστικό της πλούτο. Οι ιδιαιτερότητες του βιβλίου: 1) Είναι η πρώτη φορά που μειονοτικοί Θρακιώτες, με τη συμβολή δύο ελλήνων μειονοτικών της Κωνσταντινούπολης, συνέταξαν ένα σχολικό βιβλίο δικό τους, δείγμα σεβασμού στη μειονότητα. 2) Όλα τα κείμενα που περιέχει το βιβλίο έχουν γραφτεί στα τουρκικά από μέλη της μειονότητας. Το βιβλίο φιλοξενεί σαράντα οκτώ μειονοτικούς συγγραφείς, ποιητές και διανοουμένους. 3) Το βιβλίο περιέχει πολλών ειδών κείμενα που έχουν αντληθεί από σχεδόν όλα τα τουρκόφωνα έντυπα (εφημερίδες και περιοδικά) που εκδίδονται στη Θράκη. 4) Το κάθε μάθημα συνοδεύουν φωτογραφίες που απεικονίζουν τον πολιτισμό και την ιστορική κληρονομιά της μειονότητας. Ένας μεντρεσές, ένα τζαμί, ένα σχολείο παρέχουν στους μικρούς αναγνώστες υλικό για να αναπτύξουν με το περιβάλλον τους σχέσεις που ανοίγουν πόρτες σε ένα καλύτερο μέλλον. 5) Οι συγγραφείς είναι μειονοτικοί. Τα κείμενα πηγάζουν από την πραγματικότητα της μειονότητας, αναφέρονται στην καθημερινότητα, στις παραδόσεις και στα προβλήματά της, και αποπνέουν κατανόηση της καθημερινότητας, αγάπη των παραδόσεων και ενσυναίσθηση των προβλημάτων. Τα περιεχόμενα (τίτλοι μαθημάτων) είναι: 1- Ξεκινά το σχολείο και ένας νέος χρόνος 2- Η αγάπη για τη μητέρα 3- Η αγάπη για το δάσκαλο 4- Η αγάπη για τον τόπο μας – Η νοσταλγία 5- Η αγάπη για τον τόπο μας – Η αγάπη για το συνάνθρωπο 6- Προβλήματα – Η παιδεία 7- Η καπνοπαραγωγή 8- Τα απόμακρα προβλήματα – ή τα δεινά των άλλων 9- Οι παραδόσεις μας 10- Οι γειτονιές μας, τα έθιμά μας 11- Η αγάπη για τον Γιουνούς και το ποίημα 12- Το περιβάλλον μας που αλλάζει 13- Η ιστορία, ή «Κάποτε ήταν αλλιώς» 14- Η γλώσσα μας 15- Κοινωνικά θέματα – Η μέρα της γυναίκας και του παιδιού 16- Η καθημερινότητά μας – Οι ευχάριστες αναμνήσεις 17- Η καθημερινότητά μας – Οι δυσάρεστες αναμνήσεις 18- Η καθημερινότητά μας – Σκηνές από τα σχολεία μας 19- Πρέπει να είμαστε δίγλωσσοι και Οι μεταφράσεις 20- Τι γίνεται στον κόσμο 21- Τι κάνουμε στον ελεύθερο χρόνο μας – Τα «hobby» μας 22- Δεν υπάρχει τίποτα σαν την υγεία! 23- Ο εσωτερικός μας κόσμος 24- Η ζωή σας περιμένει |
Author/Creator | Bostancı, Aydın; Yağcıoğlu, Dimos; Dede, Evren; Millas, Herkül; Hasan, Koray; Balta, Tuncay | Contributor | Monitor or Contractor: Μήλλας, Ηρακλής
Illustrator: Παπανίκος, Χρήστος
Other: Αυγουστάκη, Καίτη
|
Licencee | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) |
Contractor | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) |
Language | Greek Turkish | Date | 2008 |
Alternative Web page | http://www.museduc.gr/index.php?page=2⊂=225 |
Subject | κοινωνικοπολιτισμικές ομάδες μουσουλμάνος διδακτικό υλικό διδασκαλία ξένων γλωσσών μητρική γλώσσα μειονοτική γλώσσα διγλωσσία πρωτοβάθμια εκπαίδευση δευτεροβάθμια εκπαίδευση ιστορία κοινωνική ζωή πολιτισμός έθιμα και παραδόσεις οικογένεια |
Keywords | Μουσουλμανόπαιδες, Τουρκική γλώσσα, Μειονότητα της Θράκης, Ιστορική κληρονομιά, Ειδήσεις, Λογοτεχνικά κείμενα, Τουρκόφωνα έντυπα, Κοινωνικά θέματα, Καπνοπαραγωγή, Η καθημερινότητα, Ελεύθερος χρόνος, Hobby | Education Level | Γυμνάσιο, Γενικό Λύκειο, Γενικό Μειονοτικό Λύκειο | Typical Age Range | 12+ |
Lesson | Γλώσσα |
Intended User Role | Student | Notes | Συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό για την εκμάθηση της τουρκικής γλώσσας. Το βιβλίο απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίου. Μπορεί ωστόσο να χρησιμοποιηθεί και για μαθητές λυκείου, εμβαθύνοντας στα κείμενα, στα ποιήματα και στις ερωτήσεις. Μπορεί επίσης να αποτελέσει διδακτικό υλικό και για μικρότερα παιδιά, αν η προσέγγιση των κειμένων γίνει με λιγότερες απαιτήσεις. Η γραμματική επικεντρώνεται σε πρακτικά ζητήματα, εντοπίζοντας λάθη και αλλοιώσεις που είναι συνήθεις σε μαθητές αυτής της ηλικίας. Τα σκίτσα και οι φωτογραφίες προβάλλουν το περιβάλλον που είναι οικείο στους μαθητές. Περιλαμβάνεται παράρτημα: Οι συγγραφείς, οι ποιητές, οι εφημερίδες και τα περιοδικά που αναφέρονται στο βιβλίο |
Type | Text (Book , Education ) | Scientific Coordinator | Φραγκουδάκη, Άννα |
Project URL | http://www.museduc.gr/ |
|