Στη Γ΄ Γυμνασίου το Αναλυτικό Πρόγραμμα προβλέπει διδασκαλία της ιστορίας της νεοελληνικής λογοτεχνίας και τη συνακόλουθη ανάγνωση κειμένων από όλες τις φάσεις της ιστορίας της. Το υλικό που παράχθηκε έχει σκοπό να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να προσεγγίσουν τα κείμενα του νέου σχολικού εγχειριδίου Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γ΄ Γυμνασίου με τρόπους που να φωτίζουν τις πολιτισμικές παραμέτρους των κειμένων και να εξομαλύνουν τις γλωσσικές τους δυσκολίες, που είναι αυξημένες καθώς πολλά κείμενα ανήκουν σε παλαιότερες εποχές. Το παραγόμενο υλικό βασίζεται στο υπάρχον Αναλυτικό Πρόγραμμα λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες και δυσκολίες των μειονοτικών μαθητών.
Γ' Γυμνασίου, Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Lesson
Λογοτεχνία
Intended User Role
Professor
Notes
Εκπονήθηκαν διδακτικές προτάσεις για επιλεγμένα κείμενα του ανθολογίου (που καλύπτουν όλο το χρονικό φάσμα της ιστορίας της λογοτεχνίας) με βάση τις εξής αρχές: (α) Έμφαση στον πολιτισμικό χαρακτήρα των κειμένων και στη σχέση τους με την εποχή και τον πολιτισμό από τον οποίο προέρχονται. (β) Σύγκριση των κειμένων με άλλα κείμενα, τόσο από την ελληνική όσο και από τις ξένες λογοτεχνίες, και δη τις βαλκανικές, έτσι ώστε να γίνει κατανοητή η συνάφεια των γειτονικών εθνικών λογοτεχνιών και επομένως και των γειτονικών πολιτισμών στις οποίες ανήκουν. (γ) Εμπλουτισμός των κειμένων με οπτικό και ακουστικό υλικό (φωτογραφίες, βίντεο, μουσική και τραγούδια) που θα τα καταστήσει περισσότερο προσιτά στους μαθητές και θα λειτουργήσει βοηθητικά για την κατανόησή τους. (δ) Έμφαση στη διαθεματική προσέγγιση και στη σύνδεση με άλλα μαθήματα του σχολείου. (ε) Έμφαση στην ανάπτυξη ερευνητικών δεξιοτήτων και της ομαδικής εργασίας.
Type
Text (Book , Education )
Scientific Coordinator
Φραγκουδάκη, Άννα Δραγώνα, Θάλεια
Project URL
http://museduc.gr/
Project Notes
Τίτλος πράξης: «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων 2002-2004», ΔΡΑΣΗ 1.A.5 Δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού λογοτεχνίας για τη Γ΄ Γυμνασίου