| Please use any of these identifiers to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10795/703 http://repository.edulll.gr/703 |
|
Abstract | Σκοπός του σεμιναρίου αυτού είναι η παρουσίαση θεωρητικών και πρακτικών προσεγγίσεων όλων των βαθμίδων σε θεματικές ενότητες, που αφορούν στην εκπαίδευση μαθητών με κινητικές αναπηρίες. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει θεωρητική κατάρτιση και πρακτική διδασκαλία. Η προσέγγιση που ακολουθήθηκε ήταν διεπιστημονική επικεντρώνοντας στα εκπαιδευτικά, γνωστικά και κινητικά προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με αναπηρίες. Οι θεωρητικές εισηγήσεις του σεμιναρίου αξιολόγησης συμπεριελάμβαναν τα εξής: 1. Παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη -αντανακλαστικές και στοιχειώδεις κινήσεις, 2. Διδακτικές μέθοδοι και προσεγγίσεις στην προσαρμοσμένη κινητική αγωγή, 3. Μετρήσεις και αξιολόγηση, 4. Θεσμικό πλαίσιο της ένταξης-ενταξιμες κατηγορίες, 5. Η ένταξη μαθητών με αναπηρίες και οι παράγοντες που την επηρεάζουν στο σχολείο, 6. Συνεκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες στα γενικά σχολεία: η προσέγγιση της συνεκπαίδευσης μέσα από το μάθημα της φυσικής αγωγής, 7. Αποκατάσταση ατόμων με αναπηρία – νέες δομές ένταξης επανένταξης τους στην κοινότητα, στην εργασία, στην οικογένεια, 8. Γενικές μαθησιακές δυσκολίες, 9. Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, 10. Νοητική καθυστέρηση, 11. Εγκεφαλική παράλυση, 12. Εισαγωγή στις νευρομυϊκες διαταραχές - η αντιμετώπιση τους στο σχολείο, 13. Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: σύνδρομο υπερκινητικοτητας και διάσπασης της προσοχής (attention deficit hyperactivity disorder: adhd), 14. Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού (αδκς) - (developmental coordination disorder: dcd), 15. Φυσικές επιστήμες και ειδική αγωγή, 16. Θεωρία pass (pass theory) συστημα αξιολογησης γνωστικων ικανοτητων (cognitive assessment system: cas) πρόγραμμα παρέμβασης (prep: pass remedial program), 17. Κλίμακα αξιολόγησης: gross motor function measure, 18. Σύστημα αξιολόγησης α’ γυμνασίου, 19. Παράρτημα ιιι: χρήση εφαρμογών σύγχρονης τεχνολογίας στην θεραπεία-αποκατάσταση Η πρακτική άσκηση του προγράμματος είχε σα σκοπό να παρουσιάσει στους εκπαιδευτικούς καινούργια μεθοδολογικά εργαλεία αξιολόγησης των μαθητών τους. Η αξιολόγηση αυτή αφορούσε δύο τομείς: 1) τον γνωστικό τομέα, β) τον κινητικό τομέα. Για την αξιολόγηση του γνωστικού τομέα χρησιμοποιήθηκε το Σύστημα Γνωστικής Αξιολόγησης (Cognitive Assessment System, Naglieri & Das, 1997). Όσον αφορά στην αξιολόγηση του κινητικού τομέα, χρησιμοποιήθηκε το Gross Motor Function Measure (Russell και συν., 2002) για την αξιολόγηση της αδρής κίνησης σε παιδιά με εγκεφαλική παράλυση. Συμπερασματικά, στόχος του σεμιναρίου εξειδίκευσης είναι η επεξεργασία θεωρητικών και πρακτικών εφαρμογών σχετικών με την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών αναγκών όλων των μαθητών, έτσι όπως καταγράφονται στη διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία, αλλά και στη διεθνή εκπαιδευτική πρακτική. |
Author/Creator | Δούκα, Αγγελική; Γκουτζιαμάνη-Σωτηριάδη, Κωνσταντινιά; Σκορδίλης, Μανώλης; Καλύβας, Βασίλης; Σπάρταλη, Ιωάννα; Ψαρούλη Αικατερίνη; Ασωνίτου, Κατερίνα; Χαρίτου, Σοφία; Χρυσάγης, Νικόλαος; Βλάχου, Σταματίνα; Πλακούδης, Νικόλαος | Licencee | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) |
Contractor | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού. Εργαστήριο Προσαρμοσμένης Κινητικής Δραστηριότητας/ Αναπτυξιακών και Κινητικών Διαταραχών |
Language | Greek | Date | 2006 |
Extent | 397 pages |
Subject | οργάνωση της εκπαίδευσης σπουδές εκπαιδευτικών ειδική εκπαίδευση άτομο με ειδικές ανάγκες άτομο με σωματική μειονεξία άτομο με διανοητική μειονεξία μέθοδος εκμάθησης κοινωνική πολιτική σωματική αγωγή κοινωνική ενσωμάτωση νέες τεχνολογίες ασθένεια γενική εκπαίδευση |
Keywords | Μαθητές με αναπηρίες, Εκπαιδευτικά προβλήματα, Γνωστικά προβλήματα, Κινητικά προβλήματα, Σωματική ανάπτυξη, Διδακτικές μέθοδοι, Εξατομικευμένα προγράμματα διδασκαλίας, Προσαρμοσμένη κινητική αγωγή, Μετρήσεις και αξιολόγηση, Θεσμικό πλαίσιο ένταξης, Ένταξη μαθητών με αναπηρίες, Συνεκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες, Αποκατάσταση ατόμων με αναπηρία, Μαθησιακές δυσκολίες, Νοητική καθυστέρηση, Εγκεφαλική παράλυση, Νευρομυϊκές διαταραχές, Σύνδρομο υπερκινητικότητας καιδιάσπασης της προσοχής, Αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού, Σύστημα αξολόγησης, Κλίμακες αξιολόγησης, Προγράμματα παρέμβασης, Συγχρονες τεχνολογίες | Intended User Role | Professor | Notes | Το πρόγραμμα του σεμιναρίου άρχισε 14 Νοεμβρίου 2005 και ολοκληρώθηκε στις 5 Ιουνίου 2006. Αφορούσε στην εξειδίκευση 20 εκπαιδευτικών, που στην πλειοψηφία τους εργάζονταν στο ‘Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο’ Ηλιούπολης, στην Αθήνα. Περιλαμβάνει 100 ώρες θεωρητικής κατάρτισης και 300 ώρες πρακτικής διδασκαλίας. |
Is Related to | Αναβάθμιση και επέκταση του θεσμού της εκπαίδευσης ατόμων με σοβαρά προβλήματα υγείας, που βρίσκονται για μεγάλο χρονικό διάστημα σε νοσηλευτικά ιδρύματα ή στο σπίτι, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Σεμινάριο επιμόρφωσης Αναβάθμιση και επέκταση του θεσμού της εκπαίδευσης ατόμων με σοβαρά προβλήματα υγείας, που βρίσκονται για μεγάλο χρονικό διάστημα σε νοσηλευτικά ιδρύματα ή στο σπίτι, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Ημερίδα |
Type | Text (Education ) | Scientific Coordinator | Κουτσούκη, Δήμητρα |
|
|