Πώς στην καθημερινότητα του σχολείου οι εκπαιδευτικοί μπορούν να λειτουργούν ως εμψυχωτές- διαμεσολαβητές της γνώσης και όχι από καθέδρας και να είναι σίγουροι ότι τα παιδιά μαθαίνουν; Kάθε σχολικό πλαίσιο είναι μοναδικό και κάθε εκπαιδευτική προσπάθεια έχει ως σημείο εκκίνησης την πλήρη κατανόησή του. Tίποτε δεν μπορεί να γίνει χωρίς να λάβει κανείς υπόψη του τις ανάγκες των παιδιών, τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται την πραγματικότητα, τα ερωτήματα που έχουν, τα εμπόδια που συναντούν στην κατανόηση. Για να πετύχει κανείς την κινητοποίηση των διαδικασιών μάθησης χρειάζεται να δοκιμάσει διάφορες παιδαγωγικές τεχνικές, να αναζητήσει λύσεις, να ανοίξει νέους δρόμους.
Επιμορφωτικό υλικό Το βιβλίο αυτό εντάσσεται στη σειρά "Κλειδιά και αντικλείδια" στην ενότητα "Διδακτική μεθοδολογία". Α’ έκδοση: 2002 Β’ έκδοση: 2007 Αποτελείται από 2 μέρη.