Τονίζεται η ανάγκη προσεκτικού σχεδιασμού των πράξεων, ενεργειών και παρεμβάσεων μέσα στα πλαίσια των στόχων του προγράμματος "Ένταξη τσιγγανοπαίδων στο σχολείο" και η ανάγκη για όσο το δυνατό ακριβέστερη και αντικειμενικότερη γνώση των διαστάσεων και των παραμέτρων, ποιοτικών και ποσοτικών, της ένταξης των τσιγγανοπαίδων στο σχολείο.
Άτακτη φοίτηση, Δημόσιο σχολείο, Εκπαιδευτικό έργο, Εκπαιδευτικό σύστημα, Εργαλεία αποτύπωσης, Εργαλεία καταγραφής, Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτών, Κοινωνική ζωή, Παρακολούθηση του μαθήματος, Παρουσία των μαθητών, Ρομά, Σχολική διαρροή, Σχολική ένταξη, Τσιγγάνοι, Τσιγγανόπαιδες, Χαρτογράφηση
Notes
Η εισήγηση έγινε στο συνέδριο με θέμα "Ένταξη τσιγγανοπαίδων στο σχολείο: συνέχειες και ασυνέχειες" που πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα στις 9-10 Μαϊου 2003.