| Please use any of these identifiers to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10795/978 http://repository.edulll.gr/978 |
|
Abstract | H εξέλιξη της παιδαγωγικής επιστήμης κατέστησε φανερή την αναγκαιότητα των αναλυτικών προγραμμάτων στην εκπαίδευση, για το χώρο της ειδικής αγωγής. Μετά την ανάπτυξη των ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ της γενικής εκπαίδευσης (YΠΕΠΘ Π.Ι., 2002) δρομολογήθηκε και η ανάπτυξη των αναλυτικών προγραμμάτων για την ειδική αγωγή. Οι βασικές αρχές της ειδικής αγωγής, όπως προσδιορίζονται και στο εισηγητικό κείμενο των ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ (ΥΠΕΠΘ Π.Ι., 2002) και στο συνολικό Εθνικό και Κοινοτικό νομοθετικό πλαίσιο για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι οι εξής: • η ισοτιμία • η κατάλληλη υποστήριξη για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση • το δικαίωμα στο όσο το δυνατόν λιγότερο περιοριστικό περιβάλλον • η συμμετοχική εκπαίδευση (inclusion) • ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα, συμπεριλαμβανομένων των γλωσσικών και πολιτισμικών δικαιωμάτων • η εφαρμογή των διεθνών κανόνων στα θέματα της εκπαίδευσης και της ισότιμης πρόσβασης |
Author/Creator | Λαλένη, Άννα; Βενέρη, Βασιλεία; Αργυρόπουλος, Βασίλης; Κουρμπέτης, Βασίλης; Χατζηκακού, Κίκα; Ιωαννίδης, Κωνσταντίνος; Σαμαρά, Μάγδα; Σαραντοπούλου, Μαρία; Χαντζοπούλου, Μαριάννα; Αναστασιάδου, Ουρανία; Ανδρικοπούλου, Παναγιώτα; Κάτου, Παρασκευή; Κυρτάτα, Ρουθ; Πλιακοπάνος, Σοφοκλής; Σταυροπούλου, Τώνια; Θρασυβουλίδου, Χρυσάνθη | Contributor | Monitor or Contractor: Λαμπροπούλου, Βενέττα
|
Licencee | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο |
Contractor | Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Τμήμα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης |
Language | Greek | Date | 2004 |
Extent | 391 pages |
Subject | άτομο με ειδικές ανάγκες άτομο με σωματική μειονεξία ενσωμάτωση των ατόμων με ειδικές ανάγκες ειδική εκπαίδευση εκπαιδευτική πολιτική εκπαιδευτικό σύστημα παιδαγωγική μέθοδος πρωτοβάθμια εκπαίδευση δευτεροβάθμια εκπαίδευση γενική εκπαίδευση |
Keywords | Κωφός, Βαρήκοος, Γλώσσα των χειρονομιών, Νοηματική γλώσσα, Ελληνική γλώσσα, Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, Συνεκπαίδευση, Διδασκαλία γλωσσικών μαθημάτων, Διδασκαλία μαθημάτων πολιτισμού, Γραφή, Ανάγνωση, Προφορικός λόγος, Εικαστικά, Μουσική, Θέατρο | Education Level | Προσχολική Αγωγή, Υποχρεωτική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση | Lesson | Νεοελληνική Γλώσσα Νεοελληνική Λογοτεχνία Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Ελληνική Νοηματική Γλώσσα Μελέτη περιβάλλοντος Φυσική αγωγή Αισθητική αγωγή Θεατρική αγωγή Ερευνώ το φυσικό κόσμο |
Notes | Το έργο περιλαμβάνει 2 τόμους Ο Α΄ τόμος αφορά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και περιλαμβάνει αναλυτικά προγράμματα διδασκαλίας μαθημάτων για κωφούς και βαρήκοους μαθητές για τα μαθήματα: 1. ελληνικής γλώσσας 2. σπουδών εικαστικών 3. σπουδών θεάτρου 4. ιστορίας και πολιτισμού της κοινότητας των κωφών 5. μελέτης περιβάλλοντος 6. ‘ερευνώ το φυσικό κόσμο’ περιλαμβάνει επίσης οδηγίες για τη διδασκαλία των υπόλοιπων μαθημάτων για τις βαθμίδες: έγκαιρη παρέμβαση, νηπιαγωγείο, δημοτικό.
Ο Β΄ τόμος αφορά την δευτεροβάθμια εκπαίδευση και περιλαμβάνει αναλυτικά προγράμματα διδασκαλίας μαθημάτων για κωφούς και βαρήκοους μαθητές: 1. γλωσσικών μαθημάτων 2. εικαστικής και θεατρικής αγωγής 3. ιστορίας της κοινότητας των κωφών 4. μελέτης περιβάλλοντος /φυσικών επιστημών 5. κοινωνικής και πολιτισμικής αγωγής περιλαμβάνει επίσης οδηγίες για τη διδασκαλία των υπόλοιπων μαθημάτων για τις βαθμίδες: έγκαιρη παρέμβαση, νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο |
Type | Text (Study, Guide) |
|
|