Την τελευταία δεκαετία η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση των ΑΜΕΑ αποκτά όλο και περισσότερο ενδιαφέρον στον πλαίσιο των πολιτικών απασχόλησης όλων των προηγμένων χωρών, ως αποτέλεσμα έντονων αλλαγών που σημειώνονται στο ευρύτερο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον, μέσα στο οποίο οι εκπαιδευτικές πολιτικές τόσο για την γενική όσο και την ειδική αγωγή σχεδιάζονται και εφαρμόζονται. Η Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση για τα ΑΜΕΑ αναπτύσσει τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες της με βάση τους Νόμους 2640/1998 (ΦΕΚ 206, 3-9-1998) και 2817/2000. Από αυτούς ορίζεται η αναγκαιότητα σύνταξης αναλυτικών προγραμμάτων στα ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α’και Β’ Βαθμίδας. Ειδικότερα τα αναλυτικά προγράμματα θα επιχειρήσουν να συνδέσουν τους γενικούς και ειδικούς στόχους της ειδικής αγωγής με: α) τη γενική παιδεία και β) με την εξειδικευμένη Τεχνική Επαγγελματική γνώση με σκοπό την μετάβαση και επαγγελματική ένταξη των αποφοίτων ΑΜΕΑ στην τρέχουσα αγορά εργασίας.