Ο στόχος της δράσης της χαρτογράφησης του χώρου της ειδικής αγωγής ήταν η παρουσίαση μιας όσο το δυνατόν πληρέστερης εικόνας για την παρεχόμενη ειδική αγωγή σήμερα στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χαρτογράφηση της ειδικής αγωγής είχε ως σκοπό την πλήρη καταγραφή: Α) των δομών της ειδικής αγωγής και των χαρακτηριστικών τους Β) των εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων εργαζόμενων στην ειδική αγωγή και των χαρακτηριστικών τους Γ) του πληθυσμού που εξυπηρετεί η ειδική αγωγή Δ) πληροφοριών για τους φορείς που δραστηριοποιούνται στην ειδική αγωγή και Ε) πληροφοριών για την ισχύουσα σχετική νομοθεσία.
Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ανταποκρινόμενο στις ανάγκες του χώρου της Ειδικής Αγωγής ανέλαβε την υλοποίηση ενός αρκετά φιλόδοξου προγράμματος με σκοπό α) την πλήρη χαρτογράφηση του χώρου της Ειδικής Αγωγής και β) τη μελέτη και εκπόνηση/ προσαρμογή Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (ΑΠΣ) για διαφορετικές κατηγορίες μαθητών με ειδικές ανάγκες. Το πρόγραμμα αυτό εντάχθηκε στο 2° Επιχειρηματικό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (2° ΕΠΕΑΕΚ) του ΥΠΕΠΘ και υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια 2003-2004.