| Please use any of these identifiers to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10795/1387 http://repository.edulll.gr/1387 |
|
Abstract | Σκοπός της ενότητας αυτής είναι να προετοιμάσει τους πάσης φύσεως αξιολογητές στην ειδική γνώση και εφαρμογή της διαδικασίας της αξιολόγησης. Ειδικότερα, παρουσιάζονται οι γενικοί σκοποί και σκιαγραφούνται οι γενικές προϋποθέσεις που απαιτούνται για την επίτευξη τους. Συζητιούνται η φιλοσοφία, ο σκοπός, το αντικείμενο και τα κριτήρια αξιολόγησης. Εξετάζονται οι διάφορες μεθοδολογίες αντικειμενοστραφούς αξιολόγησης προγραμμάτων (με πολυκριτηριακούς δείκτες αξιολόγησης με ποιοτική και ποσοτική διάσταση, σε αντιστοιχία με τις δραστηριότητες της δομής), αναλύεται το πλαίσιο και οι διάφοροι παράμετροι αξιολόγησης (π.χ. υπηρεσίες και δραστηριότητες δομής -έρευνες, μελέτες - Συμμετοχή σε ημερίδες – συνέδρια - συμβουλευτικά βοηθήματα - συμμετοχή σε δίκτυα κλπ). Στη συνέχεια, περιγράφεται ο τρόπος παρουσίασης των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης (π.χ. ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών όσον αφορά τις μεθόδους διάγνωσης αναγκών συμβουλευομένων, τις μεθόδους σχεδιασμού και οργάνωση παρεχόμενων υπηρεσιών, τις μεθόδους υποστήριξης, παρακολούθησης, αξιολόγησης αποτελεσμάτων αλλά και της όλης διασύνδεσης με την αγορά εργασίας (αξιολογούνται οι υφιστάμενοι μηχανισμοί ανίχνευσης αναγκών, η συνεργασία με επιχειρήσεις, η συνεργασία με κοινωνικούς εταίρους, η συνεργασία με ΟΑΕΔ κλπ.). Επιπλέον, περιγράφονται τα συστήματα αξιολόγησης καθώς επίσης και τα μέσα–εργαλεία αξιολόγησης (δηλ. τα δομημένα ερωτηματολόγια, οι ημιδομημένες συνεντεύξεις, οι βιωματικές αναφορές, οι εκθέσεις προόδου, τα workshops και τα διάφορα έντυπα). Ακόμη, περιγράφονται οι διάφορες διαδικασίες ανατροφοδότησης /ανάδρασης μέσω της αρχικής αξιολόγησης, της ενδιάμεσης αξιολόγησης, της τελικής αξιολόγησης, της μελέτης ενδιάμεσων – τελικών αποτελεσμάτων, τις παρεμβάσεις βελτίωσης – προσαρμογής και τις εκθέσεις αποτελεσμάτων. Τέλος, επισημαίνονται μερικά από τα βασικά προβλήματα στην αξιολόγηση όπως η αξιολόγηση του προγράμματος (π.χ. σπουδών), ή των προϊόντων αυτού, η αξιολόγηση των έμψυχων συντελεστών (καταρτιζόμενοι, εκπαιδευτές, διοικητικό προσωπικό κλπ.), η αξιολόγηση των άψυχων συντελεστών (δομές, υλικά και μέσα κλπ.). |
Licencee | Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Προγραμμάτων ΚΠΣ ΥΠΕΠΘ (ΕΥΕΠ ΥΠΕΠΘ) |
Contractor | Ένωση εταιρειών: Εθνικό Καπαδιοστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) (Συντονιστής - ΜΕΝΤΩΡ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ Α.Ε. - ΔΕΛΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ Α.Ε. - ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ Α.Ε. - INTEGRATION ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Α.Ε. () |
Language | Greek | Date | 2008 |
Extent | 50 pages |
Subject | διαρκής εκπαίδευση εκπαίδευση ενηλίκων επαγγελματικός προσανατολισμός δευτεροβάθμια εκπαίδευση επαγγελματική εκπαίδευση τεχνική εκπαίδευση αγορά της εργασίας οργάνωση της εκπαίδευσης υπηρεσία πρόγραμμα διδασκαλίας πρόγραμμα δράσης επιστημονική πραγματογνωμοσύνη αξιολόγηση σχεδίου αξιολόγηση του προσωπικού μέθοδος αξιολόγησης αγορά της εργασίας |
Keywords | Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (ΤΕΕ), Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα (ΣΕΚ), Δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση, Σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός, Τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, Επαγγελματική κατάρτιση, Επαγγελματική συμβουλευτική, Αξιολόγηση προγραμμάτων, Αξιολόγηση υπηρεσιών, Αξιολόγηση, Σχήματα αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Τεχνικές αξιολόγησης, Διαδικασία αξιολογησης, Κριτήρια αξιολόγησης, Φορείς αξιολόγησης, Αποτελέσματα αξιολόγησης, Αξιοποίηση αποτελεσμάτων, Συστήματα αξιολόγησης, Εργαλεία αξιολόγησης, Αξιολόγηση εκπαιδευομένων, Θεωρητικό υπόβαθρο | Education Level | Δια Βίου Εκπαίδευση και Κατάρτιση | Typical Age Range | 22+ |
Notes | Υλικό που περιλαμβάνει συνολικά δέκα ενότητες. Δημιουργήθηκε στα πλαίσια της επιμόρφωσης των Στελεχών των Γραφείων Σύνδεσης με την αγορά εργασίας και επαγγελματικού προσανατολισμού στα ΤΕΕ σε θέματα συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού. Υλοποιήθηκαν 2 κύκλοι επιμόρφωσης με συνολική διάρκεια 520 ώρες (250 ώρες ανά κύκλο και πρόγραμμα και 20 ώρες εκπόνηση εργασίας). Περιλαμβάνεται παράρτημα: Η κατασκευή των ερωτήσεων. |
Is Related to | Σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός Χρήση ψυχομετρικού υλικού Ασφάλεια και υγιεινή στον Η/Υ Διαχείριση και εφαρμογή προγραμμάτων εκπαίδευσης στο χώρο της ΤΕΕ Θεωρητικό υπόβαθρο του συμβούλου γραφείων σύνδεσης Συμβουλευτική Σχεδιασμός και μεθοδολογία έρευνας Αγορά εργασίας και παιδεία Οργάνωση και διοίκηση δομών εκπαίδευσης |
Type | Text (Education ) | Scientific Coordinator | Φαιτάκη, Μαρία Νικολόπουλος, Βασίλειος Νινιού, Πηνελόπη |
Project URL | http://www.eye-ypepth.gr/grasy/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1 |
Project Notes | ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ - Μέτρο 2.3. Αρχική Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση» - Ενέργεια 2.3.2. «Ανάπτυξη Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων (ΤΕΕ) και των Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων (ΣΕΚ)» - Κατηγορία πράξης 2.3.2δ. «Δημιουργία Γραφείων Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Σύνδεσης με την αγορά εργασίας» - Υποέργο 7: «Σχεδίαση και Εφαρμογή Εξειδικευμένης Εκπαίδευσης». |
|
|