Η ομάδα που ανέλαβε το έργο να γράψει το διδακτικό υλικό για το μάθημα της γλώσσας στο πλαίσιο του προγράμματος «Ένταξη τσιγγανοπαίδων στο σχολείο» παραθέτει τους στόχους και τη φάση διδασκαλίας που το υλικό υπηρετεί, τον πληθυσμό που αφορά και τη διδακτική μέθοδο που ακολουθήθηκε. Διατυπώνονται προτάσεις αλφαβητισμού με βάση της ακουστική αναγνώριση των γραμμάτων με την βοήθεια εικονολέξεων, όπως και προτάσεις για την εκμάθηση της γραμματικής και του συντακτικού.
Η εισήγηση έγινε στις 8 Ιουνίου 2001 στο Αµφιθέατρο Τµήµατος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Νέο Κτίριο Φιλοσοφικής Σχολής, Πανεπιστηµιούπολη Ιωαννίνων