| Please use any of these identifiers to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10795/339 http://repository.edulll.gr/339 |
|
Abstract | Στα πρακτικά συµπεριελήφθησαν οι ανακοινώσεις όσων συνέδρων μπόρεσαν να παρευρεθούν στο 4ο επιστημονικό συνέδριο με θέμα "Αντιστάσεις στον εκπαιδευτικό αποκλεισμό: Εκπαιδευτική ένταξη παιδιών με ρόμικη προέλευση 1997-2000" που πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα στις 8–9 Ιουνίου 2001, ή να αποστείλουν το κείµενο της οµιλίας τους στην οργανωτική επιτροπή. Περιλαμβάνεται επίσης το Πρόγραμμα του επιστημονικού συνεδρίου και οι χαιρετισμοί των Γεώργιος Δήμου (Αντιπρύτανης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων), Στέλλα Πριόβολου (Ειδική Γραμματέας του Ενιαίου Διοικητικού τομέα Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης), Γεώργιος Λαρισαίος (Προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης ΕΠΕΑΕΚ), Χρήστος Λάμπρου ( Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ελλήνων Ρομ), Μανώλης Ράντης (Διευθυντής Δικτύου Ρομ) και Ελένη Τσολακίδου (Σύμβουλος του Υπουργείου Γεωργίας σε θέματα Εκπαίδευσης). Οι εισηγητές παρουσιάζουν την εμπειρία τους από την παρέμβαση του προγράμματος «Ένταξη Παιδιών Ρομά στο Σχολείο» στις περιοχές δράσης τους. |
Author/Creator | Λεκατσά, Αγγέλα; Πράππα, Αγγελική; Καμπύλης, Άγγελος; Γκότοβος, Αθανάσιος Ε.; Καραπέτσας, Αθανάσιος; Παϊζάνου, Αρετή; Σπανού, Γεωργία; Γεωργίου, Γιάννης; Μαυρογιώργος, Γιώργος; Βεργίδης, Δημήτρης; Κατσάκος, Δημήτρης; Μαυροκεφαλίδου, Ειρήνη; Αντωνίου, Ελένη; Κοτζακιόζη, Ελένη; Ντέρα, Ελένη; Παπανδρέου, Ελένη; Πολίτου, Εύα; Αγγουρή, Ηώ; Αντωνίου, Θανάσης; Αθανασοπούλου, Ιωάννα; Νταλάκος, Ιωάννης; Κούρκουλου, Καλλιόπη; Παναγούλης, Κωνσταντίνος; Αγγελάκος, Κώστας; Καμπίτης, Κώστας; Μπενέκος, Κώστας; Δαφερμάκης, Μανόλης; Φουρνιώτη, Μαργαρίτα; Δημητρίου, Μαρία; Καπιτοπούλου, Μαρία; Ταβανίδου, Μαριάνθη; Ντόκα, Μέλπω; Καραχάλιου, Νατάσσα; Βέμη, Νεκταρία; Καραγιαννίδης, Νίκος; Πουτσιάκας, Νίκος; Παπακωνσταντίνου, Παναγιώτης; Δένη, Σοφία; Γιάννος, Σπυρίδωνας; Καραχάλιος, Σταμάτης | Contributor | Editor: Κιαπίδου, Ειρήνη-Σοφία
Monitor or Contractor: Γκότοβος, Αθανάσιος Ε.
|
Licencee | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων |
Contractor | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής |
Language | Greek | Date | 2004 |
Subject | αθίγγανος διακοπή της σχολικής φοίτησης εκπαίδευση εκπαιδευτική πολιτική καθυστέρηση στα μαθήματα κοινωνική ενσωμάτωση κοινωνικοοικονομικές συνθήκες κοινωνικοπολιτισμικές ομάδες κοινωνικός αποκλεισμός πρόσβαση στην εκπαίδευση ρατσισμός σχολική φοίτηση |
Keywords | Απουσία από το μάθημα, Άτακτη φοίτηση, Δημόσιο σχολείο, Διακρίσεις, Διαπολιτισμικότητα, Εκπαίδευση εκπαιδευτών, Εκπαιδευτικό έργο, Εκπαιδευτικό σύστημα, Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτών, Κοινωνική ζωή, Παρακολούθηση του μαθήματος, Παρουσία των μαθητών, Περιθωριοποίηση, Πολυπολιτισμικότητα, Συνεκπαίδευση, Συνθήκες διαβίωσης, Κοινωνική ένταξη, Σχολική αποτυχία, Σχολική διαρροή, Σχολική ένταξη, Κοινωνικές προκαταλήψεις, Τσιγγάνοι, Τσιγγανόπαιδες, Ρομά | Intended User Role | Professor | Notes | Τα κείµενα αποτελούν επιµορφωτικό υλικό στα πλαίσια του Προγράµµατος του ΥΠ.Ε.Π.Θ. «Ένταξη Τσιγγανοπαίδων στο Σχολείο», το οποίο υλοποιείται από το Πανεπιστήµιο Ιωαννίνων. Η παρουσία τους στο διαδίκτυο εξυπηρετεί επιµορφωτικές ανάγκες και ανάγκες ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών της προσχολικής, πρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας υποχρεωτικής εκπαίδευσης, αλλά απευθύνεται και στο ευρύ κοινό. Κάθε αθέµιτη χρήση των κειµένων υπόκειται στις διατάξεις του νόµου περί πνευµατικής ιδιοκτησίας. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκς στο αµφιθέατρο Τµήµατος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Νέο Κτίριο Φιλοσοφικής Σχολής, Πανεπιστηµιούπολη Ιωαννίνων. |
Has Part | Παραγωγή συμπληρωματικού διδακτικού υλικού: Δυνατότητες και όρια Η διοικητική ανομία ως παράγοντας ακύρωσης εκπαιδευτικών αλλαγών. Εκπαιδευτικό σύστημα, εκπαιδευτικά προγράμματα και
σχολική ένταξη των τσιγγανοπαίδων. Οι Τσιγγάνοι στην Αργολίδα – Εκπαιδευτική πραγματικότητα. Η εφαρμογή του Προγράμματος "Εκπαιδευτική Ένταξη Τσιγγανοπαίδων" στο νομό Ροδόπης. Εκπαιδευτική πράξη και πραγματικότητα στους νομούς Ημαθίας και Φλώρινας. Η πορεία του προγράμματος "Εκπαιδευτική Ένταξη Τσιγγανοπαίδων" στους νομούς Ιωαννίνων και Άρτας. Παρέμβαση για την αντιμετώπιση των σχολικών διαρροών και τη στήριξη της σχολικής επιτυχίας στο νομό Λάρισας. Δράσεις και αντιδράσεις για την εκπαιδευτική ένταξη των τσιγγανοπαίδων στο νομό Κορινθίας. Η τσιγγάνικη κοινότητα και ο ρόλος της τοπικής κοινωνίας στην εξέλιξή της. Από τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες στην εθνοτική
ταυτότητα: η αναπαραγωγή ενός ετεροπροσδιορισμού μέσα στο χρόνο Διοικητική αταξία και εκπαιδευτική απάθεια:
σπαράγματα ψυχών. Η σχολική μονάδα και η άσκηση «εσωτερικής» εκπαιδευτικής πολιτικής για την ένταξη των όλων των μαθητών/τριών στην εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση: σχετική αυτονομία και συλλογική ευθύνη Το μάθημα της γλώσσας με νέα βοηθήματα Σχολική ένταξη των παιδιών του οικισμού Αγία Σοφία. Η εμπειρία από το νομό Ξάνθης Εκπαίδευση των τσιγγανοπαίδων: Αγώνας κατά της προκατάληψης και του κοινωνικού αποκλεισμού - νομός Αιτωλοακαρνανίας Ένταξη τσιγγανοπαίδων στην εκπαίδευση: Προβληματισμοί για τη διαρροή Το μετέωρο βήμα της εκπαιδευτικής ένταξης των τσιγγανοπαίδων στο Ηράκλειο. Πλαίσια συνεργασίας μεταξύ φορέων και προγράμματος "Εκπαιδευτική Ένταξη Τσιγγανοπαίδων" - Προοπτικές για το μέλλον Οι τσιγγάνοι στην Αρκαδία: Προβληματισμοί και προτάσεις στην κατεύθυνση της κοινωνικής ένταξης και αποδοχής Σκέψεις, προτάσεις για την εκπαίδευση των τσιγγανοπαίδων στο νομό Μαγνησίας. Εκπαίδευση τσιγγανοπαίδων: Δράσεις-αντιδράσεις και προοπτικές Δράσεις του Προγράμματος "Εκπαιδευτική Ένταξη Τσιγγανοπαίδων" στο νομό Βοιωτίας. Σχολιασμός και
προβληματισμοί επί των εγκυκλίων του ΥΠΕΠΘ σχετικά με τη φοίτηση και εκπαίδευση των τσιγγανοπαίδων στα δημόσια σχολεία. Νέα οικονομία και εκπαιδευτικό περιθώριο ή αλλιώς οι μαθητές με ρόμικη καταγωγή θα περάσουν τις συμπληγάδες; |
Type | Text (Education , Conference or workshop item ) |
|
|
|